تاثیر رفتار معلمان بر دانش آموز

اخلاق و ادب

هیچ چیز مانند خوش اخلاقی موجب قرب الهی نمی شود. مولا علی (ع)

تاثیر رفتار معلمان بر دانش آموز

سهم معلم در تربیت دانش آموزان بسیار اثرگذار است در واقع هر کلمه و رفتاردر کلاس توسط معلم می تواند  یک الگو برای شاگردانش باشد،.رفتار معلم در واقع تدریسی بی کلام است.قدرت نفوذ یک معلم بردانش آموزان فوق العاده است بطوریکه می توان آن را به مثابه تابش آفتاب برزمین تشبیه کرد،کلاس درس محلی است که در آن اخلاق و رفتار معلم ضرب در تعداد بچه ها می شود .

یک معلم با رفتار درست و مطابق گفتارخود ،اعتبار خود را نزد دانش آموزان بالا می برد. اگر یک دانش آموز معلم را به عنوان یک شخصیت معتبر و مورد احترام بپذیرد سعی می کند که گفته های اورا خوب گوش دهد و بپذیرد و در گفتار و کردار خود عملی کند وحتی رفتار معلم را الگوی خویش قرار دهد.پس لزوم توجه معلم به این که تناسب رفتار و گفتارش اینجا مشخص می شود تا نتیجه ی تربیتی خوبی را از ارتباط دانش آموز با خود دریافت کند .

به گفته ی روانشناسان کودک در مسیر رشد طبیعی روند اجتماعی شدن را از طریق همانند کردن خود باوالدین و بزرگسالان طی کند او از طریق مشاهده ی رفتار دیگران سعی می کند الگوهای رفتاری جدیدی داشته باشد و می خواهد از افراد مهمی همچون معلم تقلید کنند.به گفته یک فرهیخته صدای رفتار بلند تر از گفتار است.

 
Image result for ‫تاثیر رفتار معلمان بر دانش آموز‬‎


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 29 آذر 1396برچسب:معلم - تربیت, ] [ 19:10 ] [ صمدزاده ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه